Blog

ویژگی‌های بهترین سیلندر قفل درب ضد سرقت چیست؟

توسط درب ضد سرقت, دستگیره دیجیتالدر 16 ژانویه 2023

ویژگی‌های بهترین سیلندر قفل درب ضد سرقت چیست؟

خرید بهترین سیلندر قفل درب ضد سرقت تا حد بسیار زیادی تضمین‌کننده‌ی امنیت محل کار، محل زندگی و… است. معمولاً در خرید و نصب قفل درب ضد سرقت جهت اطمینان پیدا کردن از کیفیت و قابل اتکا بودن آن، جنس زبانه و یا حلقه‌ی قفل را بررسی می‌کنند. یکی از اجزای بدنه‌ی قفل درب ضد سرقت که نقش مهمی در ایمنی درب‌ها ایفا می‌کند، سیلندر قفل است.

بهترین سیلندر قفل درب ضد سرقت از آلیاژی مقاوم در برابر شرایط آب و هوایی متغیر، انواع ضربات، مواد خورنده و… ساخته‌شده است. سیلندر قفل درب ضد سرقت قابل شکستن نیست و با توجه به ساختار قفل درب در صورتی که دچار شکستگی شد، باید مقداری از آن داخل قفل باقی بماند. در این مطلب راهنمایی‌های لازم جهت خرید، شناسایی، نگه‌داری، نصب، قیمت و برندهای بهترین سیلندر قفل درب ضد سرقت در اختیار شما قرار داده شده است.

انواع سیلندر قفل درب‌های ضد سرقت

بر اساس نحوه‌ی عملکرد، ساختار، برند و جنس، انواع قفل درب ضد سرقت در بازار عرضه‌شده ‌است. به طور کلی سیلندرهای قفل درب ضد سرقت در برندهای ایتالیایی، ترکیه‌ای، چینی، روسی و ایرانی در بازار فعلی ایران موجود است.

بر خلاف قفل‌های معمولی که تنها دارای یک زبانه هستند، قفل‌های ضد سرقت، چند زبانه‌ی مختلف برای قفل‌کردن دارند و به دلیل وجود این شیارها است که بازکردن قفل درب برای سارقان تبدیل به پروسه‌ای پیچیده و زمان‌بر شده‌است. پیشرفت تکنولوژی تنوع و توسعه‌ی قابل‌توجه‌ای را در انواع قفل درب ضد سرقت به همراه آورده‌است. در ادامه به صورت خلاصه به بررسی سیلندر قفل درب ضد سرقت هوشمند می‌پردازیم.

همه‌چیز درباره‌ی سیلندر قفل هوشمند

درب‌های ضد سرقت به علت ساختار و قابلیت‌هایی که دارند می‌توانند تا حدودی امنیت را برقرار‌کنند اما اگر قفل دیجیتال هوشمند هم قسمتی از پروسه‌ی ساختار آن‌ها گردد، سیستم امنیتی این درب‌ها نیز غیر‌قابل‌نفوذ و قوی‌تر خواهد شد. به بیان دیگر قفل دیجیتال درب ضد سرقت (قفل الکترونیکی) ابزار هوشمندی است که بر پایه‌ی یکی از مکانیزم‌های شناسایی رمز، کارت‌های مغناطیسی، تگ، اثرانگشت، ریموت کنترل و گوشی‌های هوشمند و… باز و بسته می‌شود.

 

ساختار جدید قفل هوشمند، امنیت بیشتری را برای مصرف‌کننده برقرار‌خواهدکرد. این نوع سیلندر در ساختار ساچمه‌بندی‌شده‌ی خود دارای حفره‌های ریز و درشتی است و به صورت ۲ طرفه طراحی‌شده‌است. خصوصیت دو طرفه بودن سیلندرهای کامپیوتری یعنی که چرخاندن کلید در جهت مشخص، هیچ تأثیری بر روی باز و بسته‌شدن آن نخواهد داشت. این مدل از سیلندرهای قفل هوشمند برای درب ضد سرقت را می‌توانید به صورت سیلندرهای ۱۰ساچمه‌ای و یا ۶ ساچمه‌ای خریداری کنید.

دسته‌بندی مغزی قفل درب ضد سرقت بر اساس جنس

  1. سیلندر قفل درب ضد سرقت چدنی
  2. سیلندر قفل درب ضد سرقت برنجی
  3. سیلندر قفل درب ضد سرقت چوبی

بهترین سیلندر قفل درب ضد سرقت چه ویژگی‌هایی دارد؟

در خرید مغزی قفل درب ضد سرقت باید نوع کلید، طول توپی و پهنای قفل، مورد بررسی قرار ‌بگیرد. قفل‌های قدیمی دارای یک زبانه بوده‌اند و از لحاظ تنوع، تنها یک مدل از آن‌ها تولید‌ می‌شد، اما قفلی که روی درب ضد سرقت نصب می‌شود، دارای چندین زبانه است که بسیار مقاوم‌تر عمل‌می‌کند.

 

میزان شیارهای موجود بر روی کلید سیلندر ضد سرقت از اهمیت قابل توجه‌ای برخوردارند. سیلندر قفل درب ضد سرقت دارای کلیدهایی از جنس زینک و هوشمند است. معمولاً ۱۶ پین یا ساچمه درون سیلندر ضد سرقت وجود ‌دارد. کلید کامپیوتری این سیلندر دارای یک شیار مازاد نسبت به سایر مدل‌ها است که باعث افزایش ایمنی سیلندر قفل درب ضد سرقت می‌شود.

بیشتر بدانید : انواع قفل ضد سرقت

سیلندر ضد سرقت دارای سه کلید هوشمند است که در مقابل شکستگی از مقاومت بالاتری برخوردار است. یکی از موارد مهم در خرید قفل دیجیتال ارزان، توجه به جنس زبانه است. قفل‌های درب در دو زبانه‌ی سربی و برنجی تولید و به بازار عرضه می‌شوند. کیفیت بالا، استحکام، عدم خوردگی بر اثر گذشت زمان و… از جمله مزایای زبانه‌ی برنجی و سربی به شمار می‌آید.

سیلندر قفل درب ضد سرقت ایتالیالی چه ویژگی‌هایی دارد؟

این نوع سیلندر قفل درب ضد سرقت در دو برند Mottura و برند Securemme در بازار ایران عرضه‌شده‌است. جنس سیلندر قفل ایتالیایی از زبانه‌ی برنجی است. زبانه‌ي برنجی یکی از مقاوم‌ترین نوع زبانه‌ها در برابر شرایط آب‌و‌هوایی متغیر است. مقاومت در برابر زنگ‌زدگی را می‌توان به عنوان تنها ویژگی برتر زبانه‌های برنجی دانست.

سخن پایانی
تحلیل فاکتورهای تأثیر‌گذار در انتخاب بهترین سیلندر قفل درب ضد سرقت بسیار گسترده است. در خرید قفل درب ضد سرقت: ضد زنگ بودن، تعداد شیارها، ساختار کلی قفل، جنس مغزی قفل، ضخامت سیلندر، تعداد ساچمه‌ها، پین‌های فولادی، نوع قفل درب و… مؤثر است. سیلندر قفل درب ضد سرقت ایتالیایی یکی از کاندیدهای برتر و پیشنهاد ما برای خرید است. امیدواریم مواردی که در این محتوا به آن اشاره‌شده‌است، راهنمای خوبی در انتخاب بهترین مغزی قفل درب ضد سرقت برای شما باشد.

 

دیدگاه خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    سبد خرید